22 Mac 2010

Malasnye.....

Minggu lepas, berturut 3 ari tak keje.Semenjak dah nak menginjak ke 8 bulan ni, makin pemalas plak nak keje.Dah la kalu tak datang kene potong gaji...(tskk..tskkk..) 


Ari Khamis, aku saje amik cuti sbb nak gi check up. Macam biase la, kalu gi check up mane leh amik 1/2 day ke ape ke. Letih Ya Rabbi okk. Pegi awal pagi, 7.30pg dah smpai klinik tapi dah kul 9, blum tentu lagik diorang panggil nombor/nama. Sebabnye, orang memang ramai tak igt. 18/04/2010 aritu, aku gi ckeck up n lam sejarah la, paling lama menunggu. Padahal, nak timbang berat, test urine cam biasa n cek perut oleh nurse jek. Smpai kul 12.30 tgh hari, tak setel2 lagik. Dah la kene mangun awai pagi! (tau je la, tido waktu pagi adalah nyaman skali ok) 


Balik dari klinik tu, trus gi bayar bil api sbb da smpai surat kuning. Ala surat warning nak kene potong letrik!! (padahal bil bukan byk mana pon, rm59.90 jek) Kami laki bini ini adalah pemalas nak bayar bil sbb malas beratur - cehh! alasan..skang org kan byar pakai online jek! hehe~ 


Lepas bayar bil, adalah menuju trus ke kedai makan, sbb baby lam perut dah karoke lagu dangdut.Mood macam tak baik jek, sbb badan letih + malas laaaa! Esoknya, aku rasa cam nak demam. Bila alarm henpon bunyik jek pagi tu,rasa tak larat gila nak bukak mata. Aku trus kejut 'DIA' dan buat suara ngada2 + gedik skit..


Aku: Sayangggg......(panggil banyak kali baru die dengar, tido lena kot!)
Dia: Hmm...? (nada suara malas nak bukak mata cam biasa)
Aku: Saye rase tak bape sihat la, cam nak demam....
Dia: Tak yah la gi keje......(smbil tangannye terus peluk perut aku yg makin memboyot ni...)


Oohhhh yesssssss!!!
Hahahaha!! Itu lah ayat yang paling aku tunggu2 skali nak denga bila aku wat alasan malas nak gi keje (tp ini aku btul rase tak sihat ye). Sebab biasanya akan kene marah bila malas gi keje. Mungkin dia da makin paham ngan keadaan aku yg makin tak larat nak hayun langkah ni. Jadik die tak banyak marah2 lagi dah..hehehe....SAYA SAYANG AWAK!! =D
Pagi tu, aku sms bos inform die aku nak amik mc for dat day sbb rasa kurang sihat. Tak lama pas tu, bos aku pon reply sms aku..


"Ok tk cre.Come back to work on Monday"


Aiiikkk????
Baik hati la plak orang tua ni?Siap bg aku cuti esoknya - Sabtu (tp of coz la cuti tnpa gaji kan....!) Tak pe lah aku tak kesah sgt dah kene potong gaji, janji aku dapat rehat yg scukupnya. Maklum la, skang ni kalu tak jaga bebaik, takut tebranak awal la plak nanti...takuttt!! Jadik untuk 4 ari (termasuk ahad) berturut2, aku tlah bercuti dengan bestnye kat umah. Sian 'DIA' gi keje sensorang..heheheh~


Arini, aku start keje balik, rindu amat ngan fesbuk & Cafe World!! Siap masuk awal 1 jam 10 minit lagik. Kul 7.50pg dah terpacak depan pc ni ha, padahal start opis hour kul 9..hahahh! Aku akan gunakan masa kurang dari 2 bulan lagik ni untuk amik kesempatan terhadap perkhidmatan2 FREE kat opis nih!! - balas dendam sbb tak dapat gaji time cuti bersalin nanti.Keji jugak perangai aku yg satu nih.Hrap tak la turun kat anak.Heheheh~


Oleh itu, azam aku minggu ni adalah untuk tidak mc/cuti walau sehari pon.Sayang la Syura...lagik bape ari je nak masuk bulan April dah.Jangan la kene potong banyak sangat duit gaji kau...kan ke bulan ni nak sambung shoping barang baby lagik kan?? - ayat motivasi untuk diri sendiri. Tengok je lah tercapai tak 

Tiada ulasan: